whos follow me

CHEREKA

Wednesday, May 25, 2011

PENA KEMBALI MENARI


Bukan mudah hendak menceritakan pengalaman sendiri.
Bukan mudah hendak memberi gambaran tentang kisah sendiri.
Mungkin inilah ungkapan terbaik yang aku dapat tafsirkan sekarang. Susahnya nak memulakan sesuatu perkara yang agak peribadi untuk tuntutan umum. Tapi aku tetap akan memberikan yang terbaik sebab aku ingin berkongsi. Ingin brkongsi pengalaman yang mungkin akan menjadi pedoman untuk orang lain.  HARAP SEMUA ENJOY… ^.^

KOLEJ MATRIKULASI PAHANG,26300 GAMBANG,PAHANG.
Dah sebulan dah aku tinggalkan tempat keramat ni. Macam-macam benda aku jumpa kat sana. Macam-macam orang aku jumpa. Macam-macam jenis perangai jugak aku jumpa. Kiranya,macam-macam adalah. Huhu. (^.^)
Tapi bestlah belajar kat sana. Keputusan PSPM pun dah lama keluar. Lepas ini, aku akan menjejakkan kaki ke menara gading pulak. InsyaALLAH,amin…
Berbalik ke kolej kesayangan aku ni. Antara pengalaman paling manis di sini adalah. Aku bertemu dengan pelajar-pelajar yang cerdik dari pelbagai negeri. Mereka ialah :
GiRlS rOcK <3
NURUL LIANA MANSOR (KELANTAN)
KAMALIA KAMARULZAMAN (JOHOR)
SURIATI SULAIHUDDIN (JOHOR)
NURUL SYADATUL ATHIRA AHMAD NAYAN (JOHOR)
FATIN AMIRA ANUAR (TERENGGANU)
NURUL HUDA ABD WAHAB (TERENGGANU)
SITI NAJATUL AISYAH (TERENGGANU)
NUR AFIQAH BAHARUDDIN (JOHOR)
LIM SHUN YUE (PERAK)



bOy HaRdCOrE <3
p/s = Aku mintak maaf awal-awal sebab nama ayah korang aku tak ingat lah… hihii..
AKHIMULLAH (KELANTAN)
LUQMAN (TERENGGANU)
ALIFF (TERENGGANU)
FARID (PAHANG)
MOHSIN (JOHOR)
KEVIN (PULAU PINANG)
HELMI (PAHANG)
ADHA  (PAHANG)
IQBAL (PAHANG)
IMRAN (TERENGGANU)

Begitulah  nama rakan-rakan kelas 3F17 BATCH 2010/2011. Batch inilah jugak batch terakhir untuk 3 subjek sahaja. Selepas ini pelajar-pelajar yang akan datang belajar dengan 4 subjek fuhhh,selamat kamiorang. Huhu.
Antara kenangan terindah di matrik.





Selain itu apa yang membuatkan kehidupan di matrik ini lebih indah sebab rakan-rakan kau yang berasal dari sekolah lama,SMK JENGKA 2 turut ada. Sekurang-kurangnya tidaklah aku terasa asing sangat berada di tempat orang lain. Huhu.
NOORAZMIRA HARON
FATINAH ADNAN
AZLINA JASRI
NURUL SYAZWANI BUJANG
MOHAMAD SOLIHIN
RAHIMI
SYARIFUDDIN
SUFI ANI
 AMINUDDIN
SIKHA
HAKIMAH
Alhamdulillah. Mereka ada untuk aku. Harap mereka juga akan mendapat keputusan yang baik dalam peperiksaan mereka. Untuk Mira,terima kasih sebab selalu ada untuk aku.
Fotofoto menarik bersama mereka :



Nampak indah kan? Sememangnya indah. =) tapi dalam masa 11 bulan macam-macam aku belajar. Usia semakin meningkat,aku pun semakin matang. Bila kita keluar dari kampong kita, baru kita akan kenal erti sebenar kehidupan. Di sini,aku belajar untuk berdikari. Aku belajar untuk menguruskan masa dengan betul. Aku belajar untuk pandai memilih kawan. Kita tak akan kenal diri sebenar kita sehingga kita berdepan dengan pelbagai masalah. TUHAN TAKKAN MENGUJI HAMBANYA MELEBIHI KEMAMPUANNYA. Aku belajar untuk redha dengan semua perkara. Aku belajar untuk yakin bahawa setiap perkara yang berlaku ada hikmahnya.





No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...