whos follow me

CHEREKA

Monday, July 25, 2011

DEBARAN UPU


DEBARAN UPU
SUDAH  BERAKHIR..TAPI…
PERMULAAN BAGI SEBUAH LAGI PERJALANAN YANG HARUS KU TEMPUH DALAM HIDUP INI.
Pejam celik,pejam celik dah berlalu 5  bulan aku ‘bertapa’ kat rumah kesayanganku ini. Tinggal lagi 1 bulan lebih sahaja lagi sementara menunggu 4/09/2011.. akan berlaku lagi transformasi dalam hidupku. Aku akan bergelar siswi UTeM pula. Bukan aku seorang sahaja akan ada disana, Alhamdulillah. Rakan-rakan seperjuangan aku yang terdiri daripada ex-classmate aku masa di matrik dulu pun berkumpul kat situ nanti. Kam,yana,mira,farid dan najah!! Mereka semua satu tempat dengan aku. Alhamdulillah ar. Aku gembira sangat. Sekarang tengah dalam proses untuk mengumpul duit.. Aku dah berazam. Aku nak belajar semula daripada kesilapan. Aku tak boleh main-main lagi macam masa aku belajar dekat matrik dulu. Aku janji! Aku nak dapatkan 3.0 dalam keputusan aku nanti. Amin..
FASA 1
 Aku da mula print semua maklumat yang aku perlukan. Mula-mula aku beli num pin untuk PTPTN kat BSN. Kemudian, aku prgi teman kawan aku, MUTIA untuk dia mencetak maklumat dia. Dia dapat UNIMAS. Nun jauh di sana, takpe. Biar berpisah kerana menuntut ilmu. Huuhu. Then, we continue our journey at BIMB. Or for long, BANK ISLAM MALAYSIA BERHAD. Buat buku bank ( kad j skag). Punyalah berabad tunggu giliran, tapi kerana niat ikhlas, bersabor ajelah. Hihi.
Sejam berlalu…
Akhirnya siap!!
Meneruskan lagi perjalanan ke HOSPITAL JENGKA. RM6 tambangnyer dari Bandar..
Tapi..
“ maaf dik, hospital tak ambil perkhidmatan ini dah… poliklinik yang buat medical cek up utk pelajar u skrg,”
Alaaa… jam dah pukul 12.00 tgahri sekarang ni.. lapor,penat… jauh ar nak patah alik ke poloklinik.. tapi ALHAMDULILLAH… rakan membantu.. NAJMI.. thanks.. kaulah penyelamt..
Dengan MERCEDES  BENZNYER.. Kami ke POLIKLINIK BANDAR JENGKA…
Nasib tak berapa baik jgk..skarang 12.30.. waktu staff rehat.. taper… tunggu pai 2.30 ptg plakk..
MEDICAL CHECK UP bermula..
Timbang berat dan tinggi.. aku punyer tinggi 145 cm and berat 54 kg!!! fuyoooohhh!! Aku naik 5kg?? uwaaaaa.. I am big and fat girl sekarang.. nak kurus alikkk.. =(
Kemudian urine testtt…LULUS. HIIHI. Pastu g X-RAY.. MALU.. I AM NAKED!! LUCKILY ADE BAJU PUTIH TLH DISEDIAKAN… rase ternoda… haahaaha. Tape2.. utk ilmu… niat kena ikhlas..
Satu  langkah j lagi… MENUNGGU DOKTOR..
3.30.. 3.35..3.40…3.45…4.00… MANE DOKTONYER NI!!!! Fuhhhh.. darah muda sedang meluap-luap.
4.05..akhirnyerr.. dokto da sampai…
MAKA BERAKHIR SUDAH PRJALANAN HARI INI.. tiba di rumah dengan penattt sgt..
p/s : tq mutia and lifah.. menemani aku hari ni..
                18/07/2011…..
B4 PERGI MEMENATKAN DIRI..<3

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...