whos follow me

CHEREKA

Saturday, July 30, 2011

IMMORTAL SONG 2


IMMORTAL SONG 2 = SINGING THE LEGEND
28 JUNE 2011
10.13-12.34 P.M
KBS
Program reality yang mempamerkan idol-idol Korea menunjukkan bakat vocal masing-masing. Program ini betul-betul berjaya membuat para penonton di  konsert pertama mereka menangis, bahkan juga aku. Bakat mereka betul-betul semulajadi. Terus aku terfikir artis-artis Malaysia yang hanya mengejar popularity semata-mata.. Tak keterlaluan kalau aku katakan sememangnya artis Malaysia takkan boleh mencapai antarabangsa kalau mereka-mereka yang asyik mahu popular ini ada.
Berbalik semula, artis-artis yang terlibat adalah
-Yang Yoseop BEAST
-iu
-hyorin SISTAR
- jonghyeon SHINEE
- changmin 2AM
- yesung SUPER JUNIOR
6 orang sahaja. Mereka dipih berdasarkan kredebiliti masing-masing . masing-masing betul-betul berbakat.
Rancangan ini betul-betul membuat aku teruja. Walaupun sekejap, tapi betul-betul memberi  impak yang besar kepada semua peminat muzik Kpop.
Mereka akan memilih lagu-lagu yang telah dipopularkan legenda Korea iaitu Yang Songbi(TAK PASTI NAMA TEPAT @ TAK ^.^). Seoarang artis Korea yang begitu terkenal kerana hasil-hasil penulisan lirik beliau yang kreatif.
Lagu-lagu yang menjadi pilihan masing-masing adalah =
1)      JONGHYEON – A MILLION ROSES
2)      YESUNG – ( really forget *_*)
3)      IU – MEN ARE SHIPS,WOMEN ARE PORTS
4)      HYORIN – A MAN BACK THEN
5)      YOSEOP – I HATE IT
6)      CHANGMIN -  ( jashikk.. I forget *_*)

Tapi betul-betul mencabar pertandingan ini. Pemilihan markah ditentukan oleh 200 juri yang merupakan peminat setia legenda tersebut. So, mereka tahu penyanyi mana yang betul-betul menyampaikan lagu idola mereka dengan terbaik. Semasa JONGHYEON melawan YESUNG,JONGHYEON telah menang. Disaat dia diberitahu sebagai pemenang, JONGHYEON seakan-akan tak bercaya dia akan dapat mengalahkan hyungnya itu yang merupakan satu agensi dengannya. Dia menangis sepenuh hati,pertama kali aku mendengar seoarang lelaki menangis begitu sedih. Aku betul-betul tak percaya sampai aku pun turut menangis walaupun aku hanya didepan tv. Fuhhh~~~ memang solute ar dia.
Namun walau apapaun,pemenang terakhir adalah HYORIN. MEMANG SEDAP SUARANYA.. ^.^
Aku yakin kalau aku tengok banyak kali pun rancangan ini,aku pasti akan mengalirkan airmata lagi.
p/s : kalaulah artis Malaysia pun begitu bersemangat  macam diorang.

SELEPAS INI... LEBIH BYK ARTIS2 YG TERKENAL AKAN KELUAR DAN MASOK DLM SONG COMPETITION INI... SAKSIKAN DI SATURDAY FREEDOM EVERY SATURDAY AT KBS.



SAKSIKAN KYU HYUN OPPA AT EPISODE 10 <3



No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...